Цурін Олег Пилипович

к.т.н., доцент

Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут ім.. І. Сікорського»

Україна, м. Київ 

 

Волошина Ольга Сергіївна

Студентка 4-го курсу ННК «ІПСА»

Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут ім.. І. Сікорського»

Україна, м. Київ 

 

 

  Актуальність Дистанційне навчання (ДН) у CLOUD (Хмарах) стає все більш популярне у світі. Провідні Університети, такі як Stanford University, Massachusetts Institute of Technology та інші, все більше виставляють свої навчальні курси для дистанційного навчання в CLOUD. І це не благодійність, а реклама своїх розробок, бо кількість тих, хто навчається в Університеті після виставлення курсів у CLOUD збільшується у декілька разів. Частково обумовлено це тим, що сертифікат про навчання у CLOUD і в Університеті мають різну вагу для роботодавців. Рік аналізу курсів, що виставляються у CLOUD для ДН, показує по перше , що кількість проектів збільшується, по друге, теми перекриваються, а в деяких проектах вже почала встановлюватись «демократична» ціна (20-50$). Стає питання - як можна в Університеті, наприклад, в Україні використовувати ті можливості які дає ДН в Хмарах. Крім відомих переваг ДН навчальні курси провідних Університетів світу дають сучасний світовий рівень технічного, програмного та інформаційного забезпечення по основним дисциплінам. 

  Важливе значення має комунікаційна складова ДН, що забезпечується через електронну пошту, форумита телеконференції. Слід відзначити головні особливості, що відрізняють такі системи дистанційних курсів від дистанційної освіти у класичному її розумінні:

• Відкритий доступ: учасники курсу не зареєстровані як студенти навчального закладу і відповідно не вносять оплату;

• Масштабованість: багато традиційних курсів залежать від співвідношення «студенти/викладач», а в даному випадку курс має бути розроблений, щоб підтримати невизначене число учасників.

• Отримання оперативної інформації про додаткові можливості навчання у Cloud

• Проблеми із сертифікацією і вони пов’язані з методами та засобами проведення контролю отриманих знань.

  В Університетах розуміють роль та значення особистих контактів зі студентами. Використання online дистанційного навчання постійно розширюється. Це обумовлено наступним:

• Нові покоління студентів можуть значно ефективніше працювати із сучасними інформаційними технологіями;

• Покращується якість та надійність сучасної ІТ-інфраструктури і більшість навчальних курсів нормально працюють на мобільних пристроях. 

  Недоліки ДН:

1. Якщо Ви маєте ІР адреси всіх відомих проектів, то Вам треба їх всі переглянути на предмет пошуку певного напрямку, наприклад, по Веб дизайну чи захисту інформації. Якщо це 1-2 проекти, то питань не виникає , а якщо їх більше 10 і у кожного від 100 до 500 курсів, то це вже досить трудомістка задача;

2. Для ДН треба знання, хоча б середнього рівня, англійської мови, але переклад назв курсів повинен бути виконано на більш високому рівні;

3. Необхідна інформація про вартість, час проведення, організацію ДН; 

  Що пропонується.

  Розглянуто наступні проекти:

1. Udacity (www.udacity.com)

2. Coursera (www.coursera.org)

3. edX (www.edx.org)

4. Udemy (www.udemy.com

5. MongoDB University (education.mongodb.com)

6. Stanford online course (class2go.stanford.edu)

7. Codecademy (www.codecademy.com)

8. Проект (www.eventedmind.com.)

9. FreeVideoLeectures( http://freevideolectures.com/)

10. Microsoft Virtual Academy (MVA) (http://www.microsoftvirtualacademy.com/)

11. NPTEL( http://nptel.ac.in/)

12. онлайн-проект( http://www.ecse.rpi.edu/)

13. Prometheus (http://prometheus.org.ua)

  З цих проектів зібрані курси, що надаються користувачам і створено Веб ресурс за адресою http://dl-cloud.kpi.ua його зовнішній вигляд надано на рис.1. Веб ресурс реалізовано на CMS DRUPAL 

 

Рис.1

  «Загальні відомості» надано інформацію про відомі проекти, їх можливості та особливості, їх розширення та перспективи.

  Розділ «Каталоги курсів» надано курси по певним напрямкам і цей розділ постійно розширюється. Зараз перелік напрямків по Computer Sciences надано на рис.2 Зібрані курси з усіх проектів і загальна кількість курсів понад 600.

 

Рис.2

  У розділі «Починаємо працювати» надано покрокову роботу у 4 проектах від запису на курс і до отримання сертифікату. Один з прикладів надано на рис 3.

 

Рис.3

  Слід відзначити роль та значення можливості пошуку по сайту . Пошук проводиться по зібраним курсам і це дає можливість знайти курси з певними назвами, що є у різних проектах. Була би доцільною інформація про особливості ДН при вивчені певного курсу, але це заплановано на подальший розвиток цього ресурсу. У якості експерименту було розглянуто вивчення JavaScript в CodeCademy. Курси англійською мовою без відео-лекцій. Знання англійської мови можуть бути середніми. Надається приклад та пояснення, що можна робити в цій мові програмування та як це реалізується. Після цього дається завдання і ви повинні виконати його, якщо щось не виходить можна взяти підказку. Ці курси були безкоштовні, але вони дають тільки базові поняття, якщо ви зацікавились і хочете продовжити навчання, то потрібно купити курс за $19.99 / місяць. 

Висновки 

  Треба аналізувати кожен курс, читати відгуки, дивитися програми курсів. Багато дистанційних курсів – платні, але їх ціна не дуже висока, вони коштують набагато дешевше, ніж звичайні курси. Тому ДН має більше переваг, ніж недоліків.