Оленець С.Ю.

Українська медична стоматологічна академія

м. Полтава

 

 Анотація: Для умілої організації дистанційного навчання у першу чергу потрібні знання щодо платформ і програмних засобів, які можна використовувати у роботі. Крім того, важливо орієнтуватися у особливостях цих платформ та можливостях платних і безкоштовних версій. У даній статті розглядаються саме такі середовища і програми, а також умови їх використання. 

 Ключові слова: платформа Google , відео-конференції, Zoom, Skype, Google форми.

 

 Наразі існує значна кількість платформ і засобів для налагодження дистанційної роботи. Так наприклад платформа Google пропонує цілий навчальний комплекс, який складається із:

 1. G Suite – набір хмарних сервісів, що надаються компанією Google для підприємств і груп людей. G Suite дозволяє компаніям інтегрувати власне доменне ім’я з деякими продуктами Google. Пакет G Suite for Education включає безкоштовні інструменти і сервіси для некомерційних загальноосвітніх шкіл, закладів середньої та вищої освіти і організацій, що займаються домашнім навчанням. 

 2. Google клас – робить навчання більш продуктивним: він дозволяє не лише публікувати, а й оцінювати завдання, організувати спільну роботу і ефективну взаємодію всіх учасників процесу. Створювати курси, роздавати завдання і коментувати виконані роботи – все це можна робити в одному сервісі. Крім того, Клас інтегрований з іншими інструментами Google, такими як Документи і Диск [1].

 Клас доступний навчальним закладам і некомерційним організаціям як основний сервіс у безкоштовних пакетах G Suite for Education і G Suite for Nonprofits. Учні або студенти з особистими акаунтами Google також можуть працювати з Класом безкоштовно. В інших пакетах G Suite, таких як G Suite Business і G Suite Enterprise, Клас є додатковим сервісом.

 3. Google документи – безкоштовний онлайн-офіс, розроблений компанією Google. Це веб-орієнтоване програмне забезпечення (програма), що працює в рамках веб-браузера без установки на комп’ютер користувача. Документи і таблиці, що створюються, зберігаються на сервері Google, або можуть бути експортовані у спеціальний файл. Це одна з ключових переваг програми, оскільки доступ до введених даних може здійснюватися з будь-якого комп’ютера, підключеного до інтернету (при цьому доступ захищений паролем).

 4. Google форми – з їх допомогою можна створювати онлайн-опитування і тести, а також відправляти їх іншим користувачам.

 Таким чином, Google Classroom поєднує у собі Google Drive, Google Docs, Sheets and Slides та Gmail. Також у середовище інтегровано Google Calendar, для визначення термінів виконання завдань. Учасники можуть бути запрошені в клас через приватний код, автоматично створений класом, або за допомогою e-mail. До кожного класу Google Classroom створюється окрема папка на Google диску, куди здобувач може подати роботу для оцінки.

 Платформи для проведення відео-конференцій:

 1. Програма відео-дзвінків Skype допускає два види контролю (усний і письмовий). Скориставшись значком «скріпка» зліва від рядка введення повідомлення, можна відправити файл із тестовим завданням, а за допомогою відео-дзвінка провести усну частину опитування.

 Корисно попередньо зробити скановану копію матеріалу або мати його у електронному вигляді. Можна скористатися опцією «Демонстрація екрану» що дозволить побачити як екран вашого комп’ютера, так і студентського. Для цього потрібно зайти в Skype у вкладку «Дзвінки» на верхній панелі і вибрати «Демонстрація екрану». Корисною функцією є також рядок повідомлення, куди можна надсилати завдання різноманітного змісту, посилання та відповіді.

 2. Платформа Zoom дозволяє модернізувати роботу в області конференцій. Конференції Zoom для ПК і мобільного телефону надають безліч інструментів, які зроблять кожну конференцію особливою. Можна поставити її на запис, зробити замітки, які будуть занесені автоматично у спеціальний файл. Є можливість спільно використовувати і відтворювати відео без завантаження його на сервер. Можна також підключити інструменти «Віртуальний фон» і «Підправити мій зовнішній вигляд».

 Конференції Zoom для мобільних телефонів надають той же функціонал, що і для ПК. Ви можете вмикати віртуальні фони і вибирати зображення на свій смак, спільно використовувати екран і залишати замітки, а також скористатися безпечним спеціальним режимом при управлінні транспортним засобом. 

 Чат Zoom – інтегрований постійний обмін повідомленнями спрощує взаємодію. Можна створювати приватні або відкриті групи, ділитися файлами і виконувати пошук контенту. Централізоване управління ІТ та віддалена підтримка дозволяють спростити адміністрування.

 Єдиний суттєвий недолік середовища – це обмеження у безкоштовній версії. Ви стикатиметеся як з визначеним часом зустрічі (40 хвилин, після чого потрібно підключатися повторно) так і кількістю учасників (100 чоловік).

 3. Hangouts Meet. Сервіс пропонує простий інтерфейс і зручні засоби для управління учасниками. Є можливість приєднатися до Відео-зустрічі просто із заходу Календаря або із запрошення в електронній пошті. Це можливо завдяки тісній інтеграції Hangouts Meet з сервісами G Suite. Не важливо, чи перебуваєте ви в конференц-залі, працюєте з комп’ютера чи зі смартфона, – вся необхідна інформація про зустріч під рукою.

 Існує додаток Meet для iOS або Android, щоб бачити всі заплановані на день зустрічі з корисною інформацією з Календаря. Користувачі G Suite Enterprise можуть створювати спеціальний номер, зателефонувавши за яким можна підключитися до зустрічі навіть у дорозі, коли немає доступу до Інтернету.

 Команди, що використовують Skype for Business або системи для відео-конференцій на основі стандарту SIP або H.323, наприклад Polycom і Cisco, можуть приєднатися до Відео-зустрічі в Hangouts Meet за допомогою платформи Pexip Infinity.

 Сервіс відео-конференцій Hangouts Meet доступний як окремо, так і в G Suite, і дозволяє створювати безкоштовні відео-дзвінки на 30 учасників. Hangouts Chat – груповий чат для бізнесу – повноцінна альтернатива Slack з кімнатами, ботами та інтеграціями. Він доступний тільки користувачам G Suite. Для споживчого сегмента Google існують менеджери типу Allo, Spaces і Duo.

 Таким чином, володіючи основними навичками роботи у сервісах Google Classroom, Skype та Zoom можна налагодити оптимальну дистанційну роботу. Проте, варто зазначити, що існує значна кількість й інших сервісів, таких як Moodle, Class Dojo, Facetime, QQ, Adium, Facebook, Viber та ін. Усе залежить від бажань і можливостей учасників навчального процесу.

 

Література:

1.Olenets S.Yu. Using the google classroom application in project education / S.Yu. Olenets // News of Science and Education. – Sheffield, 2018. – NR4(60). – S. 51 - 55.

2.Ісичко Л. Особливості впровадження дистанційної форми навчання у ВНЗ України / Л.В.Ісичко // Науковий часопис НПУ імені М.П.Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. – 2014. – Вип. 47. – с. 73-77.

3.Лобач Н. Організація та проведення самостійної роботи студентів під керівництвом викладача / Н. В. Лобач // Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії. – Випуск 4(16), 2006. – С. 171-172