Соколенко Владислав Сергійович

студент КПІ ім. Сікорського

м. Київ

 

 Анотація: в даній роботі автор проводить аналіз існуючих середовищ для побудови сцен VR, а також надає висновки щодо того, як можна ефективно їх використовувати

 Ключові слова: МОДЕЛЮВАННЯ, ПРОГРАМУВАННЯ, ІНФОРМАЦІЯ, ТЕХНОЛОГІЇ, ВІРТУАЛЬНА РЕАЛЬНІСТЬ

 

 В наш час у розвагах та індустрії все частіше приймаються рішення, які дозволяють людям досліджувати з повним зануренням згенерований комп’ютером світ (VR), та накладати комп’ютерну графіку на найближче оточення (AR).

 Протягом наступного року і VR, і AR додатки ставатимуть все більш досконалими, оскільки пристрої стають більш потужними та здатними створювати наочні зображення більш високої якості. Наше розуміння того, як люди можуть корисно орієнтуватися та взаємодіяти у віртуальному чи розширеному середовищі, також розвиватиметься, що призведе до створення більш "природних" методів взаємодії та вивчення віртуального простору.

 Програмне забезпечення для моделювання VR

 Існує кілька варіантів, коли мова йде про програмне забезпечення VR моделювання, і необхідне програмне забезпечення в кінцевому рахунку буде залежати від того, що ви хочете отримати від програми. Деякі програми зроблені для реалістичного моделювання, тоді як інші краще підходять для стилізованого мистецтва.

 Oculus Medium

 Oculus VR випустив програму скульптури VR під назвою Medium, і це програмне забезпечення дозволяє художнику додавати, відбирати та маніпулювати формою 3D-об’єктів. Кінцевий результат можна зберегти та експортувати для подальшого використання. Medium також підтримує використання стандартних .obj-файлів, які можна використовувати для створення користувальницьких пензлів, а універсальність Medium вже дозволила художникам створювати дивовижні, прикрашені тривимірні твори.

 Google Tilt Brush

 Tilt Brush - це поточна флагманська програма VR для мистецтва Google. Хоча це не обов'язково справжня програма 3D-моделювання, Tilt Brush дозволяє користувачам створювати об'єкти, малюючи смуги в тривимірному просторі, а кінцевий об'єкт складається з намальованих штрихів, що робить це більше додатком для 3D-малювання.

 Google Blocks

 Ця програма використовує інший підхід до створення 3D-об'єктів. Користувачі вимагають побудувати 3D-об’єкти на 2D екрані. Щось, що розробники вирішили, полегшить створення в VR. Замість того, щоб наслідувати загальне програмне забезпечення для 3D-моделювання, Blocks спрямований на зручніший для користувачів досвід, розроблений так, щоб ви відчували себе так, ніби створюєте в блоках.

 Gravity Sketch

 Gravity Sketch зосереджується на професійному творчому процесі, який фокусується на створенні геометрії в неруйнівному параметричному моделюванні, що дозволяє користувачам досліджувати нескінченні ітерації своєї ідеї. Їх метою є зміна робочого процесу за допомогою програми Gravity Sketch для створення концепцій 3D моделювання, які потім можуть бути імпортовані в програмне забезпечення CAD для подальшого вдосконалення.

 Як це працює

 Кожен додаток для моделювання VR пропонує різні набори інструментів та варіанти, що дозволяють художнику маніпулювати їх створенням. Деякі програми можуть пропонувати спеціальні інструменти, а інші мають задані параметри для роботи.

 Наприклад, Tilt Brush пропонує лише можливість малювати в тривимірному просторі, тоді як у таких програмах, як Medium, художники також можуть ескізувати 3D-дизайн, а потім використовувати цей ескіз як скелет для формування 3D-об’єкта.

 Для скульптування в VR потрібні ручні елементи керування, щоб нанести штрихи та вирізати фігури. Натискання кнопки відображає зміни в режимі реального часу, дозволяючи художникам швидко працювати, а складні деталі легко виконуються шляхом масштабування об'єкта вгору. Після завершення художники можуть застосувати колір для остаточного творіння.

 Веб-інструменти VR

 Mozilla A-Painter

 A-Painter - це не додаток VR, а швидше веб-інтерпретація Mozilla Tilt Brush. Команда Mozilla VR (MozVR) пояснює в публікації на блозі, що A-Painter є прикладом того, як художники можуть малювати за допомогою VR в Інтернеті на будь-яких платформах без встановлення програмного забезпечення. Однак вам все одно знадобляться гарнітура та контролери HTC Vive та операційна система Windows, щоб використовувати A-Painter на весь свій потенціал.

 Щоб використовувати A-Painter, переконайтеся, що у вас є браузер із підтримкою WebVR (із включеним Google Chrome Canary), перш ніж відвідувати веб-сайт. Якщо у вас немає гарнітури HTC Vive, ви все ще можете переглядати твори інших виконавців за допомогою миші та клавіатури або навіть мобільного телефону.

 Перевагами цього досвіду роботи веб-браузера є можливість створення власної кисті (хоча це передбачає кодування) та перегляду 3D-малюнків без гарнітури.

 A-Painter більше підходить для тих, хто має основне розуміння кодування або бажає пограти за допомогою простого інструменту для малювання VR, не купуючи додаток. Він є частиною різноманітного веб-вмісту, створеного командою Mozilla VR, доступним для Oculus Rift та HTC Vive.

 Майбутнє 3D-мистецтва - у VR

 Моделювання VR дозволяє 3D-художникам створювати, використовуючи абсолютно нову перспективу, а для деяких людей можливість маніпулювати їх роботою в середовищі розміру полегшує творчий процес. Деякі скористаються його соціальними аспектами та заскочать у VR з іншим другом, щоб створити. А інші - просто ранні усиновлювачі, які можуть просто насолоджуватися новинкою.

 Незалежно від причин, майбутнє VR Modeling виглядає багатообіцяючим, оскільки художники та розробники продовжують використовувати новий носій.

 

Література:

1. https://arvr.google.com/blocks/

2. https://www.oculus.com/medium/

3. https://aframe.io/a-painter/

4. https://www.tiltbrush.com/

5. https://www.gravitysketch.com/