Ревенок Віктор Іванович
кандидат технічних наук, доцент
Вінницький національний медичний університет ім. М.І. Пирогова
Україна, м. Вінниця
Анотація: У статті розглянуто особливості використання мережі Інтернет в галузі охорони здоров’я. Наведені результати досліджень щодо наявності веб-сайтів медичних закладів обласних центрів України. Обгрунтовано ефективність веб-сайту в плані проведення комунікацій, досягненню стратегічних цілей закладу таких як формування позитивного іміджу, підвищення популярності фірми, просування нових послуг, зміцнення зв'язків з партнерами, посилення клієнтоорієнтованості, залучення кваліфікованих співробітників.
Ключові слова: Інтернет, Інтернет-комунікації, система охорони здоров’я, галузь охорони здоров’я, заклад охорони здоров’я, веб-сайт.
В країні відбувається процес реформування охорони здоров’я. На поточному етапі буде введено в дію державний гарантований пакет медичної допомоги на всіх рівнях. У галузі фінансування медицини здійснюватиметься поступовий перехід на договірні відносини між медичними закладами або лікарями та Національною службою здоров'я України. Цей процес має завершитися до 2020 року [1]. Звісно громадяни, потенційні пацієнти, повинні бути детально проінформовані щодо змін в системі охорони здоров’я, а також мати інформацію відносно поточних процесів, які відбуваються на місцевому рівні, в закладах охорони здоров’я, які безпосередньо їх обслуговують.
Виходячи з твердження, що якісну інформацію медичного спрямування спроможні надавати виключно офіційні заклади охорони здоров’я, доцільно вивчити наскільки вітчизняні заклади охорони здоров’я представлені в Глобальній мережі. Інакше кажучи, чи має відповідний заклад офіційний веб-сайт.
Перш за все слід підкреслити найважливішу інформаційну роль веб-сайту в розвитку закладу. Виглядає актуальним більш детальний аналіз комунікативних можливостей сайту. Повноцінний веб-ресурс може надавати в режимі «24 години» всім зацікавленим особам відомості, документи, фото-, аудіо-та відеоматеріали, необхідні для формування правильного уявлення про діяльність компанії.
Орієнтованість сайту на цільові групи сприяє досягненню ряду найбільш популярних стратегічних цілей. У сегменті клієнтів сайт дозволяє зміцнити лояльність і відданість організації існуючих клієнтів і залучити нових. Це стає можливим за рахунок оперативності та спрощення роботи з клієнтською базою, розвитку сервісних (прийом заявок, замовлень, технічне онлайн-консультування, рубрика «Поставити питання лікарю») і інформаційних (новини, статті, поради експертів, аналітичні огляди, статистика, організація форумів) ресурсів на сайті.
Значною перевагою сайту перед іншими комунікативними інструментами є можливість сегментації споживачів за видами захворювань (розсилки, опитування). Це дозволяє реалізувати клієнтоорієнтований підхід.
Також важливою в стратегічному аспекті є можливість проведення з допомогою сайту досліджень (за допомогою анкетування, опитувань, аналізу статистики відвідувань), що дозволяють оптимізувати стратегічні цілі закладу та адаптувати їх до векторів розвитку макросередовища.
Особливу роль для компанії відіграє можливість комунікації з іншими закладами охорони здоров’я за допомогою сайту, який може виступати як майданчик для обговорення галузевих проблем, обміну думками, передовим досвідом [2].
Для визначення наявності веб-сайтів закладів охорони здоров’я в мережі Інтернет використовувався ресурс Google Maps. З наведених результатів дослідження (табл. №1) видно, що найбільша кількість веб-сайтів серед комунальних закладів охорони здоров’я (% до загальної кількості ЗОЗ) мають такі обласні центри, як Харків (60%) Хмельницький (40%), Івано-Франківськ (39%), Київ (38%), Полтава (38%). Слід відмітити, що у всіх містах кількість веб-сайтів приватних ЗОЗ переважає над державними.
Таблиця №1
Наявність веб-сайтів закладів охорони здоров’я в розрізі обласних центрів
Місто |
Всього ЗОЗ, кількість |
ЗОЗ з сайтом, кількість |
ЗОЗ з сайтом, % (до загальної кількості ЗОЗ) |
Комунальних ЗОЗ з сайтом, кількість |
Комунальних ЗОЗ з сайтом, % (до загальної кількості ЗОЗ) |
Вінниця |
70 |
40 |
57 |
5/7 |
10 |
Дніпропетровськ |
86 |
55 |
64 |
1/15 |
17 |
Донецьк |
22 |
13 |
59 |
0/4 |
18 |
Житомир |
42 |
31 |
74 |
0/8 |
19 |
Запоріжжя |
93 |
69 |
74 |
1/20 |
22 |
Івано-Франківськ |
28 |
27 |
96 |
0/11 |
39 |
Київ |
144 |
92 |
64 |
13/54 |
38 |
Кіровоград |
35 |
29 |
83 |
0/5 |
14 |
Луганськ |
30 |
6 |
20 |
0/0 |
0 |
Луцьк |
26 |
19 |
73 |
6 |
23 |
Львів |
76 |
63 |
83 |
13 |
17 |
Миколаїв |
51 |
15 |
29 |
5 |
10 |
Одеса |
102 |
72 |
71 |
12 |
12 |
Полтава |
37 |
26 |
70 |
14 |
38 |
Рівне |
55 |
32 |
58 |
15 |
27 |
Суми |
33 |
25 |
76 |
9 |
27 |
Тернопіль |
32 |
24 |
75 |
10 |
31 |
Ужгород |
39 |
21 |
54 |
5 |
13 |
Харків |
93 |
83 |
89 |
56 |
60 |
Херсон |
53 |
33 |
62 |
17 |
32 |
Хмельницький |
35 |
28 |
80 |
14 |
40 |
Черкаси |
45 |
37 |
82 |
16 |
36 |
Чернівці |
35 |
31 |
88 |
10 |
29 |
Чернігів |
40 |
22 |
55 |
6 |
15 |
Існуючий рівень інформатизації, а також кількість веб-сайтів закладів охорони здоров’я України з року в рік підвищується [3], але поки не дозволяє впровадити ефективну систему комунікацій в охороні здоров’я. Веб-сайт закладу охорони здоров’я повинен стати ефективним комунікативним інструментом, а також сприяти досягненню стратегічних цілей закладу таких як формування позитивного іміджу, просування нових послуг, зміцнення зв'язків з партнерами, посилення клієнтоорієнтованості, залучення кваліфікованих співробітників.
Література:
1. Реформа системи охорони здоров'я [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.kmu.gov.ua/ua/diyalnist/reformi/reforma-sistemi-ohoroni-zdorovya
2. Ревенок В.І., Кисілевич С. В. Інтернет-сайт - ефективний інструмент маркетингової діяльності закладу охорони здоров'я/ В. І. Ревенок, С. В. Кисілевич // Вісник Хмельницького національного університету. – Хмельницький. - 2015. - №5, Т. 1 (228). − С. 246-250.
3. Ревенок В.І. Елементи організації ефективних інтернет-комунікацій в галузі охорони здоров’я / В. І. Ревенок // Вісник Хмельницького національного університету. – Хмельницький. - 2016. - №4, Т. 1 (238). − С. 166-169.