Османова О.Б,
студентка 61 групи
соціально-психологічного факультету
Житомирського державного університету
імені Івана Франка
Науковий керівник: Павловська Л. Д
професор кафедри економіки та маркетингу
Житомирського державного університету
імені Івана Франка
к.е.н., професор
Анотація: Розглянуто теоретичні положення щодо організації маркетингу підприємства. Обґрунтовано модель організація маркетингової діяльності підприємство шляхом розробки контекстної та таблиці.
Ключові слова: маркетинг,банківській маркетинг,організація,маркетингові комунікації.
Метою роботи є теоретичне дослідження сутності, значення організації маркетингу на сучасних підприємствах та удосконалення маркетингової діяльності підприємства з урахуванням впливу зовнішнього та внутрішнього середовища.
Особливе значення для менеджера комерційного банку ПАТ КБ «Приватбанк» при формуванні поточної та перспективної банківської політики має банківський маркетинг. Власне він є основою інформаційної підсистеми сучасного банківського менеджменту. Банківський маркетинг передбачає облік і вивчення процесів, що відбуваються на ринку капіталу як у цілому, так і в окремих його секторах: банківській сфері, кредитній системі, ринку цінних паперів. Мета банківського маркетингу – створення необхідних умов для пристосування до вимог ринку, підвищення конкурентоспроможності й прибутковості.
Основними функціями банківського маркетингу є:
– вивчення попиту на ринку капіталу і його окремих сегментах, що являють особливий інтерес для банків;
– аналіз і вивчення процентної політики, всього конкурентного середовища;
– розширення активів і пасивів банку;
– розробка системи планування банківської діяльності;
– розробка нових банківських продуктів;
– організація обслуговування клієнтів.
У процесі здійснення маркетингової діяльності ПАТ КБ «Приватбанк» застосовує різні інструменти комплексу маркетингових комунікацій (КМК).
Комплекс маркетингових комунікацій, складається із чотирьох основних засобів впливу: реклама, стимулювання збуту, пропаганда й особистий продаж. Кожному підприємству властиві специфічні прийоми комунікації.З метою з'ясування існуючої специфіки і прогнозування тенденцій застосування комплексу маркетингових комунікацій ПАТ КБ «Приватбанк», було проведене дослідження повного набору основних засобів КМК, використовуваних ПАТ КБ «Приватбанк». У його процесі відзначене застосування ПАТ КБ «Приватбанк» наступних комунікаційних інструментів: реклама; стимулювання збуту банківських продуктів, прямий маркетинг; паблік рілейшнз; персональні продажі.
Особливості маркетингової та операційної орієнтації банківської діяльності представлено в таблиці 1.1.
Таблиця 1.1
Особливості маркетингової та операційної орієнтації банківської діяльності
Маркетингова орієнтація |
Операційна орієнтація |
1 |
2 |
При плануванні впроваджуються інноваційні ідеї, які призводять до застарілості деяких продуктів |
Планування ведеться на основі бюджетів, спланованих за принципом витрат |
Плануються програми залучення й утримання клієнтів, що випереджають конкурентів |
Можливості бізнесу приводяться у відповідність із чітко визначеними поточними потребами |
Операційні можливості приводяться у відповідністі із вимогами ринку |
Особлива увага приділяється зменшенню затрат і кредитних збитків |
Створення нових ринків для банківських продуктів і послуг |
Скептичне ставлення до маркетингових цілей та прогнозів обсягів послуг |
Основні інвестиції робляться в технологію з метою завоювання лідерство на ринку |
Орієнтація на паритет пропонованих продуктів і послуг по відношенню до конкурентів |
Інвестиції у довгострокові програми розвитку, побудовані за принципом балансу ризику і можливостей |
Ставка на зменшення ризиків активних операцій, навіть якщо це означає відстрочку програм розвитку |
Випередження уявлень клієнтів про їхні потреби і бажання |
Встановлення лімітів операційних можливостей або розробка нового дизайну продуктів |
Управління на основі бюджетів, побудованих за інвестиційним принципом, а не за принципом контролю затрат |
Максимізація короткострокового прибутку |
Розподіл ресурсів у відповідності зі стратегічними маркетинговими планами |
Акцент на кількісний опис поточної діяльності |
Прийняття конкретно націлених маркетингових рішень |
Максимально корисне використання наявного операційного потенціалу |
Отже,можна зробити висновок що маркетинг – це система поглядів, прозора функція координації різних аспектів підприємницької діяльності, комплекс взаємопов’язаних елементів ділової активності, філософії бізнесу, мета якої – це пом’якшення кризи перевиробництва, а також, процес збалансування попиту та пропозиції.
Література
1. Filipenko T.V. Mergers and acquisition of companies: national and foreign experience / T.V.Filipenko//Збірник наук. праць ДонДУУ: «Регіональний розвиток – основа розбудови української держави»: серія «Економіка», т. ХІІІ, вип. 235
2. Васильченко З. Структурні диспропорції у розвитку банківської системи України // Фінанси України. – 2005. - №9. – с. 140-151
3. Офіційний сайт ПАТ КБ «ПриватБанк» . [Електронний ресурс] / Режим доступу: http://privatbank.ua/business/